Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna www.ckmtg.fora.pl
Kielcecki stowarzyszenie MtG
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Combat Phase - Wyjaśnienie

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Pytania do Sędziego Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Combat Phase - Wyjaśnienie
Autor Wiadomość
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Combat Phase - Wyjaśnienie
Mam pytanie:

COMBAT PHASE (Faza walki)

Beginning of Combat Step (Początek walki) - otrzymujesz priorytet, gracze mają prawo do rzucania instantów i aktywowania zdolności.

Declare Attackers Step (Deklaracja atakujących) - aktywny gracz deklaruje, które z jego kreatur będą w tej turze atakowały przeciwnika i/lub jego planeswalkerów. Po wyznaczeniu i zatapowaniu atakujących stworów gracze mogą używać czarów typu instant i zdolności aktywowanych.

Declare Blockers Step (Deklaracja Blokujących) - nieaktywny gracz wybiera odtapowane kreatury, które będą blokować atak przeciwnika i przydziela bloki. Po wyznaczeniu blockerów gracze mogą używać czarów typu instant i zdolności aktywowanych, jest to ostatnia okazja do zastosowania combat tricków, dopaków oraz preventów mogących wpłynąć na losy walki.

Combat Damage Step (Zadawanie Obrażeń) - stwory zadają sobie nawzajem obrażenia równe ich sile, niezablokowane stwory zadają broniącemu się graczowi obrażenia równe ich sile (o taką wartość zmniejsza się ilość jego punktów życia). Zadawanie obrażeń nie przechodzi przez stos, zniszczone kreatury lądują na cmentarzach swoich właścicieli. Następnie obaj gracze mogą rzucać czary natychmiastowe i używać zdolności aktywowanych.

End of Combat Step (Koniec Walki) - ostatnia okazja do rzucenia czarów natychmiastowych i aktywowania zdolności mogących oddziaływać na atakujące i blokujące stwory.

Ja atakuje Centaur Token z podpiętym Rancor.
Blokerem jest Hellhole Flailer.
Kiedy bloker może odpalić swoją zdolność i jaki jest tego efekt w poszczególnych etapach Combat Phase?


Według mnie:
1. Begining of Combat Phase
Hellhole poświęca się ja dostaje dmg za jego power za to mój Centek
wchodzi na czyszto
2. Declare Attakers - tak jak wyżej
3. Declare Blockers - tak jak wyżej
4. Combat damage - nie może użyć z uwagi na fakt że Hellhole nie żyje
5. End of combat - nie może użyć z uwagi że Hellhole nie żyje.

Jedyna opcja żeby zablokować choć troszkę mojego Centka - to nie używać Abilliti Hellhola i wówczas mój Centek przebija się z 4 dmg i przy okazji obie kreatury spadają.

Czy tak to działa?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asahi dnia Czw 21:29, 24 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Czw 17:13, 24 Sty 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
W tej konkretnej sytuacji gdy Centaur ma Trample, to zgadza się, Flailer nie może się poświęcić aby blok miał jakikolwiek efekt. W przypadku Trample musisz przypisać w blokujące stworki minimalnie taki damage aby wystarczył do ich zniszczenia (nie uwzględniając jakichkolwiek innych efektów typu indestructible czy prevent effects) czyli zazwyczaj tyle ile ma Wytrzymałości. W przypadku gdy blokującego stworka już nie ma w grze nie przypisujesz w niego żadnych damage tylko wszystko może iść w gracza. Tak więc Token Będzie stworkim 5/3, Flailer 3/2, w bloku przypisujesz 2 damage w flailera, 3 w gracza i oba spadają.
Po combat damage step wszystko się zgadza, stworki nie mogą odpalać zdolności bo najpierw spadają do grobu a dopiero po tym gracze dostają możliwość zrobienia czegokolwiek.



PS. Jeżeli to dział w którym odpowiadać może tylko Sędzia (czyli Pampero) to przepraszam za posta :3


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Pią 9:06, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Pią 9:03, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
artq1406
Gamer



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Mam pytanie, Deklaruje Azorius Arrestera do ataku, następnie przeciwnik deklaruje doorkeepera do bloku, to czy mogę użyć Azorius Charma jeszcze w Declare Blockers Step żeby blokująca crita spadła na górę biblioteki i arrester wejdzie w playera, czy azorius charma mogę tylko użyć z tą wybraną abilitką w Combat Damage Step i cały dmg będzie zprewentowany?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:24, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
Zdolność Charma: put target attacking or blocking creature on top of its owner's library, może zostać użyta tylko i wyłącznie w Combat Phase. Nasz cel aby był legalny musi albo zostać zadeklarowany jako atakujący albo jako blokujący. Po Combacie stworki przestają być atakujące lub blokujące.
Atakujący stworek gdy zostanie zablokowany w Declare Blockers Phase pozostanie zablokowany nawet jeżeli stworek blokujący opuści grę, czyli w tym przypadku wrzucenie Doorkeepera na góre biblioteki sprawi że opuści on Combat, a Arrester nie mogąc zadać obrażeń w stworka który go zablokował w ogóle nie zada Combat Damage (wyjątkiem jest omawiany wcześniej Trample). Ostatnim momentem aby pozbyć się niewygodnych blokerów jest Declare Attacker Step zaraz po deklaracji Atakujących (ale wtedy Azrius charm jest mało przydatny bo blokerzy nie zostali jeszcze zadeklarowani, a własny atakujący stworek jest niezbyt dobrym celem).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Elfin dnia Pią 12:05, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Pią 12:01, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
artq1406
Gamer



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
to samo pytanie co wczesniej zadalem tylko zamiast azorius charma cyclonic rift czy wtedy dmg tez bedzie zprewentowany?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:17, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
Diabeł
Gracz



Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Jeśli rzucisz go po deklaracji blokujących, to tak.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:30, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post
Kluczowa jest deklaracja blokujących. Gdy już pozwolisz przeciwnikowi zablokować to musisz się z tym faktem pogodzić. Cokolwiek nie zrobisz twój stworek będzie zablokowany. Jeżeli nie chcesz aby konkretne stworki Cię blokowały musisz się ich pozbyć odpowiednio wcześniej.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:55, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
artq1406
Gamer



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
czyli jezeli przeciwnik tapnie crite do bloku w fazie blokująceg i w tej samej fazie dogram cyclonic rift to nie bedzie preventu?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:12, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
Asahi
Moderator



Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
będzie prevent - w fazie Bolokowania najpierw deklarujesz blokerów a potem zagrywasz instanty i abilities, więc bloker zostanie określony więc jest prevent. Chyba że atakująca crita ma trampki.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:23, 25 Sty 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Pytania do Sędziego Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin