Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna www.ckmtg.fora.pl
Kielcecki stowarzyszenie MtG
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Zmiany w zasadach - 13 lipca 2013

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Ogłoszenia Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Zmiany w zasadach - 13 lipca 2013
Autor Wiadomość
Elfin
Gamer



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

Post Zmiany w zasadach - 13 lipca 2013
Ogłoszono nowe zmiany w COmprehensive Rules które zaczną obowiązywać od 13 lipca, czyli od dnia Prerelease Magic 2014.
Najważniejsze zmiany:

-Modyfikacja Legendary Rule - Dany gracz może kontrolować tylko jeden Legendarny permanent o danej nazwie. Gdy pod jego kontrole wejdzie drugi identyczny Legendarny permanent, wtedy kontroler wybiera który z tych permanentów zostanie w grze, tak aby pod jego kontrolą pozostał tylko jeden. Nowe zasady dotyczące Legendarnych permanentów obejmują teraz TYLKO JEDNEGO GRACZA - czyli każdy z graczy może mieć swoją kopie legendy na stole i nie będzie mowy o traktowaniu swojej kopii legendy jako removalu na Legende przeciwnika.

-Modyfikacja Planeswalker Uniqueness Rule - dokłądnie tak samo jak w przypadku modyfikacji Legendary Rule. Dopiero wejście drugiego Planeswalkera o tym samym typie pod kontrolę tego samego gracza sprawi że jeden z tych walkerów spadnie do grobu. Czyli każdy gracz może mieć swojego np. Jace'a i czerpać z niego korzyści. Dodatkowo otwiera to opcje odpalenia zdolności Walkera na stole, zagranie drugiego o tym samym typie, poświęcenie poprzedniego i odpalenie ability świerzego Walkera.

-Modyfikacja Sideboardu - Sideboard będzie mógł mieć DO 15 kart i pomiędzy grami nie musimy wymieniać kart w stosunku 1do1. Co to oznacza w praktyce? Że sideboard 12, 14 czy 5 kartowy jest jak najbardziej legalny. Ponadto jeżeli mamy taki kaprys możemy nawet włożyć cały side do talii i grać tak powiększoną talią aż do nastęnej rundy (gdzie musimy się odsideować). Możemy nawet grać większą talią bez sideboardu i pomiędzy meczami wyrzucić kilka niepotrzebnych kart z decku. Musimy tylko zawsze spełniać dwie zasady: Talia zasze musi mieć minimum 60 kart, a sideboard nie może mieć więcej niż 15. Wszelkie kombinacje w ramach tych wartości są dozwolone.

-Indestructible staje się Keywordem - oznacza to że niezniszczalność przestaje być zasadą gry a keywordem którego można się pozbyć. DLa przykłądu zagrywając Boros Charm wszystkie nasze stworki do końca tury są niezniszczalne (tworzona jest specjalna zasada która trwa do konca tury i jest prawdziwa dla wszystkich naszych stworków). Teraz Boros Charm DA naszym stworkom zdolność Indestructible. jeżeli potraktujemy teraz takiego stworka na przykład Turn-em to straci on niezniszczalność. Ponadto wszelkie stworki które wejdą do gry po rozpatrzeniu Boros Char nie będą niezniszczalne bo w momencie rozpatrzenia charma nie był na stole więc nie dostały zdolności.

-Unblockable - słowo Unblockable opuści teksty kart i zostanie zastąpione przez 'can't be blocked' aby uniknąć mylenia go z keywordem.

-Zagrywanie landów - drobna modyfikacja mająca na celu uproszczenie określenia liczby możliwych landów do zagrania. Możemy zagrać jeden land na ture. Karty mogą nam zwiększyć tą liczbę i o ile w przypadku spelli nie ma problemów o tyle w przypadku stworków były pewne nieścisłości. Na przykład można było wybrać że zagrywamy landa ze zdolności stworka (który mówi że możemy dograć dodatkowy land na turę) i nawet po śmierci tego stworka dograć swój land w ramach standardowego special action. Teraz Mając na stole takiego stworka mamy po prostu dwa zagrania landa. Jeżeli zagramy jednego landa i stworek w jakiś sposób zginie, nie będziemy mogli zagrać drugiego landa chyba żę zagramy jakiś inny efekt który nam zwiększy tą wartość. Podobnie mając na stole takiego stworka zagrywamy dwa landy. Następnie ten stworek ginie i dogrywamy kolejnego takiego. Łączna liczba landów na tą turę to nadal 2 czyli nie możemy dograć kolejnego landa.


Powoli zaznajamiajcie isę z nowymi zasadami aby nie było jakiegoś większego szoku podczas Pre Magic 2014. Do tego czasu gramy na dotychczasowych zasadach.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:27, 23 Maj 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.ckmtg.fora.pl Strona Główna » Ogłoszenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin